PEOPLE FILMS
FOR SO.ME
KLIENT: INSTAFILM
BRANDING, WEB DESIGN, MARKETING MATERIAL
Instafilm er en virksomhed, der producerer ”Instafilm” til sociale medier. En instafilm er en minidokumentar og varer maksimum 2 minutter. Der er intet manuskript og alle situationer, events m.m. har autenticitet som drivkraft.
Opgaven omhandlede en transformering og nyudvikling af Instafilms brand, hvor virksomhedens karakter, charme og værdier er i fokus – nemlig at Instafilm er autentisk og imødekommende. Hovedfokus var at udvikle en ny visuel identitet, en hjemmeside, en guide til deres branding og dertilhørende markedsføringsretningslinjer til digitalt materiale såvel som printet materiale.


Branding
For at løse Instafilms problemstillinger brugte vi en agil fremgangsmetode. Vi benyttede os af den agile fremgangsmetode, fordi Instafilm ikke havde et overblik over, hvilken retning de ønskede, vi skulle gå. Derfor gik vi frem og tilbage i arbejdsprocessen for endeligt at have et produkt, hvor produktet imødekom Instafilms behov og ønsker. Fremgangsmetoden kendetegnedes derfor ved at tale med klienten efter første designproces for derefter at imødekomme deres refleksioner med et nyt udkast.
Nøgleord
Mennesker, Imødekommende, Tilnærmelig, Teamwork, Afslappet, Effektiv, Legende, Pålidelig


Web Design
Nøglepunkterne i Instafilms hjemmeside design er tre; at afspejle mærkeværdierne, at have simple UX og være legende. Dette afspejles i stilen på hjemmesiden – balancering af levende farver med hvide rum og brug af legende billeder for at gøre hjemmesiden selvforklarende fra første øjekast. Et af de vigtigste visuelle elementer, der bruges her, er “blob” – en bølget lilla form, som vi bruger til at komplimentere indholdet af hjemmesiden. Det interessante ved bloggen er, at vi implementerede det i Branding af Instafilm selv. Vi brugte genformen i andet arbejde til Instafilm, herunder til stationært, trykt design og digitalt indhold.

Er du interesseret i at se deres hjemmeside?
Roll-up plakater
Roll-up-plakaterne designede vi med grafiske elementer fra hjemmesiden såsom de lilla buer. Dette gjorde vi for at holde en rød tråd i deres visuelle identitet. Meningen med plakaterne er, at de skal fremme Instafilms tilstedeværelse, når de deltager i møder eller seminarer. Kriterierne var, at det skulle holdes så simpelt som muligt. For god kunderelation og reklame, brugte vi Instafilms kunders logoer på plakaterne.
