Danmark er en nation fuld af iværksætterdrømme, start-ups og større virksomheder som alle benytter sig af visuel kommunikation og infografik, som en stor del af deres branding. Dette skyldes at denne form for kommunikation er let at forstå for den potentielle kunde. Yderligere kan det virke mere fængende og spiseligt, hvilket tiltrækker folks interesse. I denne guide vil vi forklare, hvordan din virksomhed kan benytte sig af disse redskaber.
Infografik
Tal og data kan hurtigt blive fremstillet på en tør og kedelig vis. Derfor er infografik det optimale redskab til at I kan præsentere jeres informationer på en spændende facon.

Infografik bliver hyppigt brugt i forbindelse med præsentationer, brochure og web-design, hvor der er rig mulighed for at skræddersy sine illustrationer på en måde der virker passende for både jeres virksomheds identitet og jeres visioner. Derudover er infografik også en oplagt måde til hurtigt og effektivt at pitche resultater, som fanger kunders og samarbejdspartneres interesser. Slutteligt fremstår infografik oftest som troværdigt, legitimt og ambitiøst.
Visuel kommunikation
Visuel kommunikation er mange ting… Det er både en populær kommunikationsform i mellem virksomheder og kunder, men samtidig er det også en utrolig effektiv måde at skabe branding omkring sin virksomhed og de ydelser- og produkter man gerne vil ud på markedet med.

Mange større virksomheder såsom teknologi- og medicingiganter benytter sig af visuel kommunikation i forbindelse med lancering af nye produkter. Men ligeledes også mellem ansatte og i dialoger med offentligheden. Dette ses tydeligt når produkter skal markedsføres, hvor den visuelle kommunikation kan benyttes i forbindelse med SoMe-marketing, web design, og branding på fjernsynet. Vi opfordrer alle virksomheder til at benytte visuel kommunikation, som en fast del af deres markedsføringsstrategi! Dette skaber nemlig opmærksomhed på en god måde.
Branding – Hvad er det egentlig?
Mange iværksættere og entreprenører er altid nysgerrige efter, hvilken branding strategi de bør benytte for at få mest effekt ud af deres indsats og økonomi. Men branding kan foregå på et utal af måder, og derfor kan det være en jungle at finde rundt i. Dog er det alfa og omega for et produkt og en virksomhed, da dette er med til at adskille jer fra konkurrenter og lignede produkter. Eksempelvis hvis man er en smykkeforhandler i et stort marked med mange konkurrenter, er det uhyre vigtigt at differentiere sig i sin brandingstrategi!

Hos Big Sheep Studio er vi altid opdateret med de nyeste tendenser indenfor branding! Og derfor er du velkommen til at kontakte os vedrørende rådgivning af jeres potentialer og marketingstrategier. Dog er grundessensen indenfor branding, at man finder en metode der matcher ens ønsker og værdier!
Vi håber at denne artikel har givet indsigt i de muligheder der eksisterer i forbindelse med branding i gennem infografik og visuel kommunikation! Er du/I interesseret i at få mere information omkring markedsføring og web design? Så er I mere end velkomne til at kontakte os for en uforpligtende snak om jeres ønsker og idéer.
Læs mere her, hvis du vil blive klogere på branding- og marketingværktøjer såsom Google Annoncering!